Wednesday, August 11, 2010


Selamat Berpuasa dan Selamat Menunaikan Solat Terawih.. :)

Ramadhan datang lagi, Alhamdulillah.. the most exciting month in a year.. Segala dugaan, kelebihan mahupun kekurangan akan diduga Allah pada bulan ini.. To see how far we can take it, to see how sabar and how greatful we are with what Allah tested us..

Dugaan Allah bukan hanyalah yang negatif ataupun yang able to pull us down.. Kita selalu fikir, yang bila kita dilanda kesusahan, barulah namanya ujian.. Salah sama sekali.. Dugaan Allah ini bukanlah hanya untuk menduga erti kesabaran sahaja.. Bila kita senang, itu pun satu dugaan juga.. Adakah kita bersyukur??

I still remember, terdengar di radio on this one ustaz cakap pasal Dugaan.. He did mention something like, Dugaan pada individual from different classes of living.. Orang yang miskin, katanya mempunyai dugaan yang besar (pada pandangan kita), tetapi dugaan itu actually hanyalah dugaan yang kecil sebenarnyer, and those orang yang hidup bersederhana, different plak dugaan nyer.. BUT, the BIGGEST dugaan ever, is for those yang kaya raya dan berharta.. Ini dugaan yang kita patut takut, katanya.. Hmmmm..

So, bulan Ramadhan, bulan yang penuh dengan kebaikan dan dugaan.. Buka sekadar menahan diri dari makan dan minum, but we should really selami the whole meaning of Ramadhan.. and guna this month dengan sebaik mungkin.. I am in my learning process juga, and it is not something bad to share apa yang kita sudah pelajari, and konsep memperingati antara satu sama lain is the best..

p/s: At one point in life, we will see things differently, and baru sedar the meaning of life tuh apa.. All the material things are nothing, and just looking forward to hidup aman, tenang, at peace.. Life teach us well, and i am grateful that i got to learn a lot, and appreciate life differently now.. :)

Happy Ramadhan! :))

p/s: Missing KJ's bazar.. Sempat tak pegi petang nih, yek?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by YummyLolly.com