Wednesday, June 1, 2011



Rumput oh rumput!

Hi peeps!!

Ada tak my readers yang suka/ minat/ all out ber- gardening now?? :)) Haaaaa, and due to cuaca yang tak menentu, hujan, panas, hujan lebat, panas yang tiba2 jadi like so terik, memang effect pokok2, bunga, and even rumput kan??? Ayoyoyoyo..

My new passion now (with my SIL - Ieta) is gardening.. One of the ways for me to reduce my stress and what not.. Rasa calm jer bila tgk pokok2 (pastu stress balik camner nak bagi pokok2 sumer nampak sihat).. hahaha.. Biasalah manusia, nak perfect jer.. kekeke.. :P

We enjoyed ourselves ber- gardening so much, and once in a while dok bergelak jer, sebab masing2 tak pernah terfikir yang one day akan minat aktiviti menanam ni.. She even calls herself 'petani moden'.. Kekeke.. And you should see our faces everytime we visit the nurseries, and tiap kali tuh juga, kata nak beli benda lain, ended up beli...... benda lain! Hahaha.. Achik, you know me well!! :P *wink2..

Now, bila cuaca panas, we can see changes of colors dekat rumput, and lama2 macam nak kering.. I asked few people about this, and all of them said that it's normal, and nanti the rumput akan hijau balik.. But to see yellow spots here and there, macam tak bermaya plak.. Kesian rumputku.. Cedeyyyy!! :(

So, today, my SIL tagged me this website/ blog on 'rumput' and for us to do some homework about what is happening to our rumput.. I am doing my homework now, and tadi kat twitter, ada came across few of my friends yang baru pindah rumah and nak tanam rumput.. Maybe you should read this first, and buy the right rumput for you.. Currently, my house guna rumput Jepun.. Nasib baik kitorang beli sket2, sebab project nih pun project me and my SIL and hubby, so semuanya buat sendiri.. Kalau susah nak maintain, perhaps i should go for 'Rumput Mutiara' which is much more easy in terms of maintenance, kemas and the most important thing is much more murah.. Ngeeee! :P

Okie dokie.. for those yang interested, read this! :))

http://www.mynormas.com/


"Rumput oh rumput, kenapa engkau panjang... ergggg... silap, kenapa engkau kuning"

"Macam mana aku tak kuning, ko siram banyak sangat, siram banyak sangat!"


Kekekeke.. Sebab akak ingat, alang2 nak minum, biar sampai kenyang.. kekeke.. :P No lah, tak tau sebab apa kuning.. :P Daaa! :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by YummyLolly.com